Vissza a főoldalra  
Online
2020. jan. 21. kedd Ágnes

   Vitalitas Online
     Életed az ételed
     Egészségpolitika
     Mentálhigiéné
     Orvostudomány
     Természetgyógyászat
     Család, életmód
     Praxisprivatizáció
     Kórházprivatizáció
     Környezetvédelem
     Egészséges élet
     Biztosítás
     Társadalom
     Társadalompolitika
     Alapellátás
     Szakellátás
     Fekvőbeteg ellátás
     Rehabilitáció ...
     Betegség gyógyítás
     Civilszervezetek
     Népegészségügyi ...

 

  Testi-lelki harmónia 2003. 08. 11.


Felgyorsult világunkban egyre többen küzdenek testi és lelki problémákkal. Nem csoda, hiszen rendszertelenül táplálkozunk, nem sportolunk, nem figyelünk kellőképpen egészségünkre. A jóga gyakorlataival fizikai és mentális egészségünket egyaránt javíthatjuk.

A jóga önmagunk megismerésének egyik legtökéletesebb eszköze. Ha mindennapi életünk részévé válik, segíthet a gyógyulásban, megfelelő gyakorlatokat végezve megtalálhatjuk testi, lelki egyensúlyunkat. A klasszikus jóga alapvető célja az önismeret, mert így saját magunk is segíteni tudunk gyógyulásunkban – mondja Bálint János, a Padma Jógastúdió oktatója. A jóga testgyakorlatai és légzéstechnikái javítják a fizikai egészséget. Pozitívan hatnak az izmokra, ízületekre, légzőszervekre, kedvezően befolyásolják a szívm?ködést, a vérkeringést, az idegrendszer, a nyirokrendszer m?ködését és a pszichés funkciókat. A jógagyakorlatok pszichoszomatikus hatásúak: légzőtechnikákkal, testgyakorlatokkal fokozatosan eljuthatunk az ellazultság, a belső béke és harmónia érzetéhez.
A test árulkodik szellemünkről, lelkünkről. Ha a testünket helyrehozzuk, az hatással van lelki m?ködésünkre, és ez fordítva is igaz. Fontos, hogy relaxáljunk, mert ilyenkor ellazul a testünk, szellemünk pihent lesz, agyunk kikapcsol – tanácsolja a jógaoktató. A mindennapi hajtás, stressz, feszültség levezetésére is alkalmasak a gyakorlatok. Az órákra általában felpörgött állapotban érkeznek a jógázni vágyók, ezért mindig szükség van öt-tíz perces figyelemkoncentrációra, mert úgy nem végezhetők a gyakorlatok, ha gondolataink máshol járnak. Gyakorlatokat órán kívül, otthon is végezhetünk. Rendszeres, helyes gyakorlással egy hét után már javulás figyelhető meg: az érzékelés kifinomul, észrevesszük a testünkben azokat a területeket, amelyekre eddig nem figyeltünk oda, a gondolati világunk is érzékenyebb lesz.
Mozgásszervi problémákkal, ízületi panaszokkal, gerincbántalmakkal, magas vérnyomással egyaránt felkeresik a jógastúdiókat. Komoly betegség esetén fontos az együttm?ködés az orvossal, mert nem minden gyakorlatot végezhet bárki. Akinek magas a vérnyomása, annak például nem tanácsos fejen állnia.

Amit eszel…
Egészségünk, gyógyulásunk nagymértékben függ a táplálkozás minőségétől. A táplálék nemcsak a testre, hanem az elmére és a lelkiállapotra is hatással van. Olyan élelmeket érdemes választanunk, amelyek biztosítják a pozitív energiát és az egészséget, mint a zöldségek, gyümölcsök, magvak, diófélék, tej, f?szerek, gyógynövények. Fontos, hogy ne az intenzív ízeket részesítsük előnyben, és kevesebb sót fogyasszunk – tanácsolja a jógaoktató. Napi három-négy étkezést javasolnak a szakemberek. Reggel édes gyümölcsöt célszer? fogyasztani, délben főtt ételt, este pedig könny? vacsorát. Este hat után már csak olyan ételeket fogyasztását tanácsolják, melyek lúgos hatásúak – mint a párolt zöldség, saláták –, mert a lúgos szervezetben kevésbé szaporodnak el a baktériumok, éjszaka pedig már csak tartalékon m?ködik a szervezet.


Az oldalon olvasható információk nem helyettesíthetik a szakemberek véleményét, tanácsát, ezért kérjük ne kísérletezzen öngyógyítással, forduljon orvoshoz!
A gyógyszerekkel és gyógyhatású készítményekkel kapcsolatban a kockázatok és a mellékhatások tekintetében olvassa el a betegtájékoztatót, és kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét.

Copyright2001-2002 Vitalitas.hu Kft.