Pribélyi Péter, az aquafitnesz hazai meghonosítójának tanácsai

- Az edzéseken nemtől és kortól függetlenül mindenki részt vehet. A gyakorlatok elvégzéséhez nem kell tudni úszni. A gyakorlatokat speciális öv segítségével végzik, ez tart fenn a vízen.
- Azok számára kifejezetten ajánlott, akik ízületi bántalmakban szenvednek, és emiatt a szárazföldön végzett mozgás túl megerőltető számukra.
Az idősebb korosztály tagjai is bátran kipróbálhatják, mert a vízben végzett gyakorlatok a túlterhelés veszélye nélkül erősíti meg izmaikat.
- Túlsúlyosoknak kifejezetten ajánlott, hiszen a mozgás kíméli az ízületeket, állóképességüket viszont kitűnően fejleszti.
- Hosszú fekvőbetegség után nagy hatásfokkal segíti felépíteni az elsorvadt izmokat.
- Hátfájásra panaszkodóknak.

Hat pont az aquafitneszről:
1. A tornagyakorlatok kitűnő hatással vannak a gerinc-és ízületi problémákra.
2. A speciális gyakorlatok javítják a tartást is.
3. Mindenki könnyen megtanulhatja.
4. Remek erőnlétet biztosít minden korosztálynak.
5. A sérülések és betegségek utáni rehabilitáció ideális módszere.
6. Szárazföldi sportok mellé a legjobb kiegészítő sport.

Segédeszközök mélyvízi aquafitneszhez

Víziöv: rugalmas, a mozgó testhez igazodó gumihab. Körülveszi a mellkast, és fenntartja a testet a vízen, így a gyakorlatok során a fej soha nem merül a víz alá. Másrészt egyenesen tartja a törzset, ezáltal a törzs izmai minden gyakorlat során igénybe vannak véve, így erősödnek a gerincfeszítő izmok és a mély hátizmok, amelyek a helyes testtartásért felelősek.
Vízisúlyzók: Poliuretán habból készült súlyzók, amelyek a szárazföldön pillekönnyűek. A víz alatt viszont a közegellenállás hatására mozgatásuk jóval nehezebb, olyan, mintha a szárazföldön 2-5 kg súlyzóval edzenénk.
Vízinudli: Tömör szivacsból készült 1,5 - 2 méteres rúd, amellyel főleg a víz felett végezhetünk gyakorlatokat.

Sekélyvízi (140 cm vízben) aquafitneszhez:
Gumicipő:
A cipő meggátolja a csúszást az ugrások, lépések, futás közben.
Kesztyű:
Az úszóhártyához hasonlatos kesztyű, amely növeli az ellenállást.
Víz alatti steppad:
Ugyanazokat a gyakorlatokat lehet vele elvégezni, mint a szárazföldi szteppadon, a lábizmok erősítésére szolgál.

tartalom